• Kristīne Dudko

Produktu fotosesija

Updated: Sep 18

Šobrīd mēs arvien vairāk saskatām iespējas kā sadarboties ar citiem nozares profesionāļiem un piedāvāt papildus pakalpojumus saviem klientiem. Domājot par jauniem virzieniem, kas tomēr joprojām iekļautos mūsu lauciņā, esam nonākušas pie iespējas piedāvāt jums Produktu fotosesijas, kas organizētas ar mūsu palīdzību.


Kāpēc caur aģentūru?


Daudziem zināma ir pieredze, kad gribas ietaupīt uzņēmuma līdzekļus un fotosesiju organizēt pašiem. To arī iesakām darīt, ja jums ir zināms profesionāls produktu fotogrāfs, kuram uzticaties. Pašiem ir skaidrs redzējums, kādam ir jābūt gala rezultātam. Kā arī, ja tā nav pirmā reize, kad esat ar pīpi uz jumta un zināt ko nozīmē, kad fotogrāfs jautā uzdevumu, moodboard(u), laika plānu un vēlamo bilžu uzstādījuma aprakstu.

Tomēr, ja plānojat fotosesiju pirmo reizi, aģentūra ir laba izvēle. Pirmkārt, aģentūrām ir plašs fotogrāfu loks, ar ko tās sadarbojas, līdz ar ko, pēc sarunas ar klientu, nereti jau ir skaidrs, ar kuru fotogrāfu klientam sanāks vislabākā sadarbība. Jūs ietaupīsiet daudz laika, meklējot adatu siena kaudzē. Otrkārt, fotogrāfi mēdz runāt valodā, ko klients nesaprot. Šis ir atbalsts, ko sniedz aģentūras.


Zīmola RĀMKALNI produktu fotosesija. HUG'O vadīts projekts.

Foto: Zane Jansone


Kāpēc to darīt?


Atmiņā paliekoša mājaslapa, Facebook vai Instagram konts prasa daudz un laba materiāla. Ja piedalaties izstādēs, bieži tiekaties ar klientiem, ir jāatstāj paliekošs un kvalitatīvs drukāts vai digitāls materiāls. Mārketinga nodaļa vienmēr ir priecīga, ja ir materiāls, ar ko operēt, ar kuru balstīt pārdošanas nodaļas darbiniekus. Nereti klientam ir labs produkts un tam, lai tas izceltos uz citu fona, pietrūkt vien pāris tiešām ļoti labas bildes, ko rādīt pasaulei.


Zīmola Goodsteel produktu fotosesija. HUG'O vadīts projekts.

Foto: Otto Strazds


Kāpēc tas maksā - tik cik maksā?


Fotosesijas sastāv no vairākām pozīcijām. Atkarībā no nepieciešamības, izmaksas var būt ļoti dažādas. Produktu portfeļa izmērs, tam vai sesijai ir nepieciešama telpas un dekorāciju noma, ceļa izmaksas utml. Paša fotogrāfa izmaksas, kas ir atšķirīgas no meistara spējām un specifikas. Ir reizes, kad aģentūrai ir jānāk talkā, lai palīdzētu aprēķināt ROI un sniegtu pilnvētīgus argumentus klienta vadībai par fotosesijas nepieciešamību. Tāpēc klientam ir jārēķinās ar projekta vadības izmaksām. Sagatavot skices, laika plānu, atrast telpas, piemeklēt dekorācijas, dažkārt vajadzīga grima un stila meistaru piesaiste, fotosesijas dienas / nedēļas plāns no A līdz Ž. Dodot šos darbus uzticamam partnerim, jūs ietaupīsiet un rezultāts būs prognozējami kvalitatīvs.


Lai labāk izprastu kā veidojas šīs summas, neliels piemērs.


Būvniecības uzņēmums vēlas katalogā ielikt atsevišķu sadaļu ar santehnikas piedāvājumu. Viss liekas viekārši, noalgo fotogrāfu, lai atnāk uz veikalu un bildē. Tomēr, veikalā uz vietas fotogrāfēt nav iespējams, nepieciešama studija, gaismas. Santehnika bez keramikas slikti izskatās, to jāiemontē vannā vai izlietnē. Tam nepieciešama studija. Studijā jānogādā vanna, jo tā visticamāk tur neatrodas, savukārt vannā jāiemontē santehnika, kas prasa darba rokas. Vēl ar ražotāju jāsaskaņo vai šo santehniku šajā vannā un vispār konkrētam projektam var izmantot. Un jums liekas, ka fotogrāfa stundas likme bija 50.00/h, bet tāme 2000.00 - kas tas par sviestu?! Tā ir sena patiesība, ka šādos projektos liela summas daļa, ir telpu un inventāra noma, transporta izdevumi, montāža, atļauju saskaņošana, lai jūsu ideja tiktu realizēta un, protams, kāda cilvēka darba h, kas šo visu tur kopā.


Vēlu visiem foršas sadarbības un smukas bildes!




39 views